När vi två blev en!!♥

Tänkte skriva lite om det klippet jag la upp igår!!
När jag de klippet så kolla jag på den typ 3 eller 4 gånger, sen tog jag me de och prova med bilbo!
Började med att rida han i repgrimma, och det hade ingen gjort på han tidigare!
Gick jätte bra, så trava lite och sen galoppera vi!! Vi flög fram!!
Reds så sen typ varanan dag bara för att han skulle vänja sig vid de!



Rida i halsring!!

Sen en dag efter jag ridat han i repgimma i typ 1-1,5 månad så fick jag tanken att rida han i halsring!
Gick med systrarna till padocken och red han ett vanligt pass först och sen sa jag att jag ville göra en sak innan vi går!
Så jag hoppa av och satte tyglarna runt bilbos hals och satte upp.
Dom kolla konstigt på mig..
Men jag sa" jag lämnar tränset på ifall han skulle sticka och jag flyger av!"
Dom ba "mm.."

Va lite nervöst men sen kom vi iväg!
Gick jätte bra, så trava lite han busa lite då med att gå lite vart han ville men det gjorde inget.
Sen så satte jag in galopp skenklen (stavning..)
Och han satte av i galopp!
Det var en sån under bara känsla att sitta på honom och lita på att han inte gjorde något dumt!! :') ♥

(Hitta ingen bättre bild)


Nu då!

Nu Så kan jag rida ut på bilbo i halsring, och veta att jag kan lita på han varje gång!
Försöker rida han i halsring så ofta jag kan! Så han inte glömer de..^^
Försöker just nu att få till ett komando så att han stannar när jag vill!
Går sådär.. men det kommer nog snart!

Trick!
Fick också lite inspiration att börja tricktränna bilbo när jag såg dessa klippen!
Varje gång jag ser dessa klippen så får jag alltid nya trix jag vill göra!!
Och jag har lärt han några!! ♥


Allwayshorselove
Allwayshorselove gör dessa klippen och jag älskar dom verkligen!!
Här är en av hennes senaste!! :D



Hennes klipp har också fått mig att lära devito lite med!! ;)

Ha de gött haj!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback