Hemska dagar..

Förlåt att jag inte uppdaterat på några dagar.. :(
 
Men det hände en sak i måndags med bilbo som gjorde mig väldigt orolig.. och därför orka jag ine skriva.
 
Men han mår super nu!!
Det som hände va att det kom en j*vla regn skur i måndags så lät dom stå inne en timme eller två.. tills de sluta. Sen tog jag ut Devito och åke, så när jag kom in igen så ställde jag upp bilbo i stall gången och så ett mygg bet mellan hans framben som va lika stor som en tennis boll.. D:
Så jag fick panik och tvätta de flera gånger tills jag ringde min syster (va hos en kompis..) för hom vet mest om sår!! å hom bad mig tvätta de och så, men de hade jag ju gjort.. så hon sa att ja skulle kyla ner bene om de va varmt, men de va de inte.. så då visste hon inte va jag skulle göra!! D:
Så jag prata lite med devitos gamla ägare på fb och hon sa "om han har ont när du går lite med han ring vet. och se va dom säger!!" Men han hade inte ont när jag gick runt med honom.. :( 
Så jag stog och prata med min mamma som jag hade hämtat innan och hon sa "Vänta på ann-sofi så får vi se sen!!" 
Fick vänta i nästan en timma på henne.. Men hon sa att de va ingen fara! Jag skulle bara tvätta det minst två gånger om dan!! :)
 
Så jag lät han vila nu i tre dagar och gått lite med han! Så jag red han riktigt i går, men såklart så bara för att han fick vila i tre dagar så skulle han bråka.. X) Men inte mycke!! Han hade inte ont när vi va ute, han va jätte pigg!! ;)
 
Vet inte va jag ska göra idag? Ska snart ut till stallet!! :)
 
// Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback