Lugn dag!

Idag är det en lugn dag! Det ända som händer är att mormor kommer över och ska lämna våra presenter! :D
Hoppas på mycket pengar!! Hehe! ;)
Va iväg tidigare och kolla på ett hus! Pappa gillade de, kanske det blir något! :3 hoppas, hoppas!
Annars händer det inte så mycket mer idag! Blir att rida bilbo sen! Sen bara ta det lugnt resten av kvällen!

Undrar om bilbo kommer va lika pigg som igår! Igår så red jag han på ängen här hemma, min syster va med och skulle ta kort! Men bilbo hade inte alls lust med att träna dressyr igår, som vanligt.. Så försökte verkligen att få han att röra på sig, få han att gå fram! Men han vill aldrig lyssna på ängen och inte när jag använder sporrar heller! Och det använder jag nästan aldrig!! Då lät min syster rida lite, gick bra till en början! Hon fick ner han fint och en fin galopp! Men sen när jag börja ta lite kort på dom, så va det vid ett tillfälle jag bara stanna när de gallopera. Då gjorde tydligen bilbo det med! Han började bocka och allt! Så min syster flög av och landa på ryggen! :( men hon klara sig och va uppe igen! Men då ville inte bilbo mer! Så hon gick ut på grusvägen och lät han springa av sig! Mana på han jätte mycket, då han gillar att springa! Sen kom hon tillbaka så jg fick rida lite! Så hoppa upp och galoppera iväg en bit och sen trava jag tillbaka! Kan säga de att bilbo va jätte glad!
Och många av er tänker nog nu att "Bilbo vann ju genom att inte träna på ängen som du ville!" Ja, sant! Men jag vill hellre att det ska sluta med att både jag och bilbo är glada än sura på varandra! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback