Jobbig dag..

Har varit en jobbig dag idag..
Börja med att mamma inte väcker mig fören elva.. ELVA!! De är två dagar kvar till skolan och hon väcker mig kl elva.. Kommer bli skit jobbigt på måndag.. :(
Sen så hade syrran släppt ut hästarna för hon hade dyngat så när vi ska ta in don för att rida ut så märker jag att Bilbo va väldigt pigg då sprang runt och bocka och höll på i hagen.. Jag ba yaey... Nu vet jag att han kommer va EXTRA PIGG idag.. Oc jag hade rätt.. När vi skulle börja galoppera så va Bilbo inte beräd andra gången så han börja bocka på stället.. Jag ba: NU FLYGGER JAG AV!! Tänkte jag.. Men som tur va så va han inte som en annan gång då han inte sluta fören jag åkt av.. Men han va snäll idag och gjorde tre skutt eller va det va och sluta! Men jag satt ju där och fick panik och va helt stel! Men sen gjorde han i te så mer! Som tur va! :)
Så sen klättra vi mycke så han skulle få bort sin överskotts energi!! Men kan säga de att de funka inte.. Och sen i slutet av rid turen så va han så taggad så han börja slänga med huvet när vi skrita, troligtvis för att han ville springa! Sen så när vi väl gjorde de så drog han ner huvet så långt han kunde.. Kan säga att jag hade väldigt ont i fingrarna efter denna ridturen..
Men de va kul iallafall!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback