Ponnyridning och dålig transport..!

Dagen igår kunde inte varit värre.. 
Började dagen med att gå ut till hästarna ge dom frukost medan vi förberedde transporten. När vi va klara och vi sen hade fixat till killarna för att åka i transporten, så lasta jag bilbo först! Och som vanligt gick han bara på! :) men sen skulle Åke på, han blev osäker och ville inte gå på. Sen så sa vi så att bilbo får gå ut, så får Åke gå på med bred gång! Gick bättre men vi höll på i minst en kvart innan han kom på! Sen lasta jag bilbo igen, så åkte vi iväg! Tjolöholm, det stället vi skulle till låg bara 5min bort, som tur va! För när vi kom fram så hade bilbo backat in i rampen så späntet eller låsningen, va man nu kallar den - hade på något sätt låssat! :o och då slog det mig! 
Det fanns ingen panik bomm så när bilbo backa så fick han inget stopp och bara fortsatte backa! Det ända vi hade va ett grimmskaft som vi satte där bommen ska vara annars, för det hade ägaren till transporten när hon har sina hästar i den. 

Till dagen!
Början va seeeeeg! Men sen efter två timmar börja folk komma! Det bästa va att vi stog där folk kom in till skördefesten så då såg de oss för före de utslita ridskole hästarna! :(
Inte för att de behövde vara de men de så inte så glada ut och prata inte med varandra som bilbo och Åke gjorde så fort de inte så varandra om vi gick iväg själva! xD
Sen några timmar senare så kom verkligen alla till oss! Vi kunde gå iväg med två barn och sen när vi kom tillbaka så stog barn på kö för att rida på våra hästar! :D
Sen efter lunch så bestämde vi oss för att bilbo skulle få gå utan sadel då vi bara hade min och syrrans sadel. Och jag har ingen ny än. Men det gick bra på morgonen men kände de att de skulle va bäst för han!
Kan säga att det blev väldigt populärt! Och alla stog i kö för att rida bilbo typ! :)
Men kan säga att jag fick många idiot blickar från de som kom på ridskolan och de som kom från plöninge!
Men brydde mig inte! För jag visste att han inte skulle göra något dumt! 

Sen när vi skulle hem började allting..
När vi hade lastat och skulle åka, starta inte bilen, fick lasta av dom igen och vänta i typ en timma på mamma och pappa som fick komma och hjälpa oss med start hjälp!
Sen fick vi veta att en lastbil hade vält på vägen dit, en lastbil med hästar i!! :o
Men ja, vi åkte iväg och mamma och pappa bakom. När vi kommit en bit så såg vi vart lastbilen hade vält! Sen börja mamma tuta på oss.. Så smart som hon e..! Men vi stanna och så sa hon att bilbo puttar ut rampen igen..
Spände fast galen igen och åkte! Sen kom vi dit lastbilen låg, den låg helt på sida. Så vi trodde det värsta. :( 
Och de tjejerna som innan stog och gav oss massa idiot blickar gav oss nu rädda och förstörda blickar, såklart grät de!
Vi fick stanna igen för att sätta på haken.. Sen fick vi göra det tre gånger till. Under gångerna så drog bilbo sönder sin grimma.. På något sätt, men laga det så vi kunde komma hem! Och det som skulle ta oss 5min hem tog oss ist 20 - 30min.
Kan ju säga det att bilbo va panik slagen när han skulle få gå ut och Åke med! Det läbbiga va att när Ann-Sofi lasta ut Åke hörde jag bara hur nedersta delen på rampen bara började knacka som att den skulle gå sönder.. 
Sa då direkt jag kommer i te åka tillbaka imorgon, inte i den här iallafall!! 
Skulle varit där idag med, men ville inte att bilbo skulle få uppleva det igen..


När vi kommit dit igår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback