PIGG och jätte trött?

Idag så sluta jag tidigt!!
Så då gick jag ut i stallet direkt när jag kom hem!! :D
Bilbo va taggad för att gå ut och röra på sig! Men sen när vi kom ut så blev det jobbigt för att marken va hård.. :/
Men det gick! Sen när vi skulle trava så va han så där grinig så han e när han e pigg och vi gå där han vill annars gör han det inte :p
Men sen gav han sig! Sen när vi kom till grus taget där jag hade tänkt dressyra lite, så skulle det ju såklart var is över allt.. Men Bilbo satte av i trav och ba men de är ju ingenting!! :D
Men jag våga inte ändå..
Så styrde han mot en backe och mana på han! Men då va han inte bered på de så han typ ba: va.. Och öka efter halva backen.. x)
Sen när vi kom upp där så kunde vi springa lite! Men han skulle ju såklart bråka där med.. Och bocka lite!
Men sluta efter en stund! Så galopps vi lite! Sen gick vi hemåt!
Galoppa typ halva vägen, sen trava vi. Och de är det här vi brukar göra när vi rider ut! Men idag så när vi stanna vid vägen där vi skrittar resten av vägen, så va han så andfådd att det så ut som att vi han sprungit i evigheter..! :o
Så gick hem och sa det till mamma!
Vi konstatera att det nog e mask, då han gått ner jätte mycke de senaste veckorna!
Så åkte och köpte kolla masken!
Och hoppas det är de så det inte är så att han e sjuk eller något!! :(
För då behöver han ju bara avmaskning och hoppas på att han blir bra fort!! :)

Kunde inte ladda upp bilderna från när Bilbo va så snygg förut.. :(
Så bi får de imorron!! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback