Spruta.. och nya inköp!

Ja, igår så skulle ju bilbo besiktias för att de två som va här och klla på han vill att vi skulle göra de!
Men när mamma ringer dom för att säga när vetrinären kommer så säger det att de inte är intreserade längre..
JAg kan säga de att ingen i mina föräldar blev glada för det! Då vi tar tid till att ta hit vetrinären och så ska de inte komma eller är intresserade längre! (nu skrev jag de två gånger.. men, men! ni fattar!)
Men när hon kom så va bara jag hemma, mamma hade inte slutat än...
Så när hon fråga när "dom två" skulle komma så sa jag som det va att de inte va intresserde längre..
Då sa jag att vil kan väl göra det ändå! Men hon sa att de bara håller en vecka och att det är onödigt att lägga pengar på de om vi inte vet någon som kolla inom en vecka!
Så vi sturnta i den, så sa jag att han behövde ta spruta mot något!
Så hon ba "Ja, det kan vi göra!"
Så hämta paprerna så fick han för inflensa! :)
Får inte rida på tre dagarna eller a två nu.. får bara skritta han.. f*n har jätte lust att rida nu! :( Och hoppa!♥
 

Så ja, har ju vart jul och så nu! Så har ju fått lite pengar! ;)
HAr inte köpt så mycke nu.. köpte spel till vårt nya wii dans spel(just dance 3), spela hela dan igår! Duktig tjej! ;)
Så köpte jag ett reflex shabrack på börjes iförrgår! Bra att ha, om ni förstår hur jag menar! ;)
Typ på dagarna och så!
Sen idag så var vi där igen! Och eftersom jag vet nu att Bilbo kommer stanna minst en vecka till.. så köpte jag ett passoa bett idag! Då jag alltid velat ha de och så vill jag veta hur han är med de då jag vill ha de när vi hoppar och så!! ;)
Tar bild på allt när jag får rida ordentilgt på tisdag! ;)

Kommentarer
elin säger:

Man får rida hästen i alla gångarter men i ett lugnare tempo och inte för länge när hästen är vaccinerad..
"Det som sker när du drar i ett pessoabett är att mundelen dras upp mot mungipan/tänderna som vilket annat bett som helst, men samtidigt gör sidostyckena att nackstycket pressas ner bakom öronen. Då sidostyckena fästs i en egen fast ring i bettet. Det gör det att det blir ett fast hårttryck bakom öronen när du tar i bettet. Hästen tycker att det är extremt otrevligt, då den har sin hjärna nära området och har väldigt mycket nerver omkring nackstycket konstigt nog.

Men för att försöka komma undan smärtan som uppstår med ett vanligt nackstycke+pessoabett så sänker hästen därför huvudet och när du som ryttare drar i den i det läget, så går ju bettets delning rakt upp i gomen och gör on där också. Så den kan varken ta upp eller ner huvudet utan att känna smärta. Bettet ger alltså dubbla budskap." -isabellanilsson.se

2012-12-30 | 12:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback