Gick bra idag! :)

Träningen idag gick så bra med bilbo! Är faktiskt lite förvårnad!
Gjorde först ett dressyr program med han i padocken, gjorde en som vi gjort innan och han kom ihåg den..! :o
Har inte gjort den på minst ett halv år och han kommer ihåg? Jag har visst en smart ponny! :o Hehhe! :P :)
Sen så träna vi med bommar och som vanligt är det såååå jobbigt att lyfta hovarna så bommarna flyttar på sig hela tiden..! -.-' Där är verkligen den lata bilbo som kommer fram! Har bestämt mig nu att varje gång jag är i padocken ska jag ha framme bommar så han lyfter på benen, speciellt bak bena för dom släpar han..!
Sen så red jag han löst, har vi inte heller gjort på länge! Å det är nog ganska bra, för idag så gick han dit jag ville! Alltså om jag ville gå till höger tog jag tyglarna jag hade satt runt hans hals och drog den lite till höger och sen tog skänkelen så gick han dit! Så glad jag blev att han gjorde de! Sen fick jag en tanke, har ju inte löshoppat med bilbo på tt tag så gjorde det med! :) Lät han hoppa en gång, sen orka han inte mer.. eller ja , det va hans mage som sa att måste hem för att äta! ;)  
 
Får se va jag gör imorgon med han? Klättra kanske? Beror lite på vädret också!
Nä, nu måste jag sova! Upp tidigt imorgon för att hovslagarn kommer! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback