Varför?

Bilbo var likadan idag! Bråka med mig och ville inte gå fram..! Hade ioförsäg sporrar på mig idag igen, men de tog jag av lika fort då han inte ville lyssna! Men han bara fortsatte.. Han ville bara gå efter Åke nu när han också va med i padocken.. Sen efter en stund gick de när jag gav han långa tyglar innan jag mana på han att trava. Sen efter en stund när vi bråkat så gick det inte mer.. När han inte ville, då skulle vi inte göra något mer! Så va det bara! Men fick han att gå över några bommar vi hade framme både i gallopera och trav! Sen prova jag på att göra slide stopp, eller va det heter. Han gjorde det direkt när jag tänkte på det så stanna han! Så han är väldigt lätt lärd om man säger så! ;)
Men direkt efter där så ville han inte mer! Så min syster erbjöd sig att rida han lite! Det roliga är att han lyssnar alltid på henne, så de kom iväg nästan direkt! Hon fick han att höja på ryggen idag igen! Alltså han arbeta mer, som jag alltid försöker med varje dag..! Vilket är jätte bra för hans rygg!
Men sen gick vi hem när hon travat av han! Så sa hon när vi kom hem att jag går nog rida i min gamla sadel imorgon och se om han gör likadant! För han kan göra det för att han inte gillar den, alltså att den inte passar han! Eller för att det är jobbigt att ha på sig en annan sadel!
Då kan jag säga det också att jag har ju sagt de att min gamla e sönder! Men den är inte sönder så man inte kan rida i den! Nej,nej! Den känns bara konstig att rida i! Vi misstänker att de antingen är stoppningen i den, eller att bommen börjar ge sig! Men jag ska bara kolla hur han är när jag rider med den! Sen ska jag rida Barbacka till jag får en ny sadel om han är som han är med den sadeln jag har nu! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback