Jupp!

Allt gick så bra idag!
Gick bort till stallet med bilbo, gjorde han i ording och satte på han tränset gick till padocken och hoppa upp på han barbaka i typ 5min för att se hur han va i den nya padocken, gick så bra!!
Sen tog jag in han så fick han stå i boxen tills familjen kom.
Sen kom det halet plötsligt två famlijer? De som hade pratat med oss hade tagit med sin kompis men två tjejer som hade hållt på mer med hästar.
Iallafall, de borsta han lite i stallgången och krafsa hans hovar. Sen hämta jag sadel och träns, så gick vi ner till padocken!
Han hade sin dåliga dag idag kan jag ju säga..! Han ville inte lyssna och skulle bara sparka mot skänklen... det ända jag kunde säga var att han hade sin dåliga dag idag... Sen prov red deras kompis dotter honom och han bråka med henne med, men hon verkade gilla honom endå! Sen red tjejen som ville ha han, hon va så liten på han! :') Så så gulligt ut, men jag va rädd att han skulle va dum mot henne med! Men det va han inte.. han bråkade bara lite för att han ville bajsa.. hon fick tom han att galoppera! Va lite förvårnad då henes fötter kom så långt upp, så trodde han inte skulle känna/bry sig om dom! 
Men hon va jätte glad efteråt! Sen red den första tjejen igen hoppa han tre språng!
Åhhh gud! Bilbo hoppar verkilgen som en gud! Har sån lust att hoppa imorgon efter jag såg han förut! :D
Sen fick lill tjejen upp sin mamma på han och bilbo tänke bara "Jaha, du vill också hoppa med mig!" Och fattade galopp mot ett hinder..! xD Typiskt han.. men hon gillade han med! Så kanske det blir något!
Sen åkte de iallafall efter vi pratat lite så skritta jag av han i padocken! Sen fick han gå in och njuta av sin goda mat!
 
Sen gick vi hem och käka och tog med devito och åke till stallet!
Gud va devito skulle stajla sig och hålla på..
Och åke, han har jag äldrig sätt så Snygg när han sätt ett sto! Och nu står han brevid en och banka mot stall vägen mellan dom! Någon är kär! ;)
 
Nä, sova snart kanske! Upp tidigt imorgon för att ta hand om 6 hästar på morgonen! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback