Varför?

Jag vet inte va det är... Men sen de va här i lördags och prov red bilbo så har han varit grinig varje dag.. Iallafall i ridningen! Som igår så red jag och Ann-Sofi i padocken, hon hade sin sadel men jag kände att jag ville ha det med! Så tog min kände direkt när jag hoppa upp att det är något konstigt med den.. Så red ite med den så länge då bilbo blev hängig och så. Så tog av den och red han Barbacka ist! Gick mycket bättre! Men han va fortfarande grinig. Fick inte upp han i trav alls, så fort jag skänkla så stanna han och börja kicka med benen.. Det här händer väldigt sällan! Men två dagar i rad? Gick en stund och jag kände det att nu orkar jag inte med detta mer! Så sa till Ann-Sofi att jag ville låna hennes sadel så vi fick tränat lite! Gick mycket bättre, fick upp han i fin trav och galopp! Sen skritta jag av han!

Idag va det likadant!
Men idag börja jag med att rida han Barbacka! Redan när jag kom upp på han börja han bocka.. Röt mot han, så sluta han! Sen gjorde han det igen.. Men sa till då med. Fick iallafall upp han i trav idag! Men han ville inte lyssna på vart han skulle gå eller så! Nej, han skulle gå där han ville. Mellan hindren runt dom, följa efter Åke.. Sen när jag fick upp han i galopp, så trodde han att vi skulle hoppa vart enda hinder. Sprang mot det och när jag gav sänklen och tog  i tyglarna så stanna han! Bad om sadeln  igen och red över några bommar i galopp! Sen va han nöjd.. Men bommar är inte lika kul, så när vi kom precis innan dom så sakta han ner till trav och tänkte bara" det är bara att gå över det här ju!" Typiskt han. Skritta av han och gick in med han så va han nöjd. ;(
Får hoppas att han bara är så här nu på grund av det nya stallet! 
Nu måste jag hitta en sadel snart som är bra..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback