Det går bra nu!

Allt går så bra nu! Eller inte..
Har tagit ett väldigt jobbigt beslut som jag inte vill göra, men det är de rätta endå? Ni får reda på det längre fram..

Hände en väldigt rolig sak i måndags! 
Jag och min syster skulle rida ut med vår kompis, hon ringde och sa att hon va påväg! Sen typ två minuter senare ringer hon och säger att hon flugit av Nancy! Vi får nästan slänga på sakerna på hästarna och rida iväg! Ann-Sofi gick före mig så jag kom lite efter, men märkte att bilbo va pigg för en gångs skull så han höll tempot! Sen när syrran kommit en bit börja hon trava iväg, så vi inte såg dom. Bilbo blev inte glad och började takta och ville komma iväg, men jag ville komma över den stora vägen som vi skulle korsa först! Men han ville bara över, sen när vi gått över så börja han trava fort! Inte de han brukar göra precis! Sen när vi travat en bit så såg vi dom! Då hörde bilbo något som inte va Åke tror jag.. Men han gnägga! Han gnäggar aldrig, inte ens när jag rider ut själv! Sen red vi en bit, över en väg och trava lite! Gud va han drog iväg! xD sen kom vi till en äng där Ann-Sofi och Kicki va så då börja han galoppera! xD 
Vi stog och prata en stund och sen red vi hem igen! 
Sa att vi kunde ta en väg vi inte fått innan, så vi red där! Men den ledde ingenstans, så vi vände! Sen börja vi trava och bilbo började bocka... Jag flyger först på hans nacke och innan jag hinner sitta riktigt igen bockar han en gång till.. Jag flyger av på axeln som vanligt, och som alltid  skadar mig inte,  eller bryter något! 
Men låg typ och krama gräset då jag blev chockad och inte fick någon luft! xD måste sett roligt ut! Men min mobil låg inte i min ficka så får panik, men min syster sa att jag satt på den! X)
Den va hel som tur va! Sen red vi hem men då skulle Åke dampa... Så bilbo börja igen! Men denna gången tänkte jag på att hålla i martingalen! ;)
Så nu går jag runt med stel nacke och ett sår i tungan med en liten hjärnskakning! (Y) 
Precis när man vill komma igång med bilbo så blir det promenader ist...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback